Col·laboració amb el Banc d’Aliments

02 Desembre, 2019

Fundació Família Torres realitza una donació de 4.000 euros que s’utilitzaran per comprar aliments bàsics. El Banc d’Aliments de Barcelona és una Fundació que té com a objectius principals evitar el malbaratament recuperant excedents d’aliments aptes per al consum humà i lluitar contra la pobresa, al lliurar-los a persones en situació de precarietat alimentària del nostre entorn.

En aquesta ocasió, la campanya escollida ha estat “Més aliments infantils”, una iniciativa dirigida a comprar aliments infantils per atendre a les necessitats nutricionals de 16.817 nens, de 3 a 15 anys, i 2.984 nounats.

Durant aquest any 2019 també hem col·laborat en la campanya de recollida de llet “Cap nen sense bigoti” organitzada per l’entitat bancària La Caixa en benefici de Banc d’Aliments.

A l’acte de lliurament, celebrat el dilluns 11 de novembre a la seu de la Fundació Banc d’Aliments, han participat la Marta Torres Rosselló, vice-presidenta de la Fundació Família Torres i la Roser Brutau i Basté, presidenta de la Fundació Banc d’Aliments de Barcelona.

El Banc d’Aliments no distribueix els aliments de forma directa als usuaris, sinó que proveeix d’aliments a la xarxa d’entitats d’iniciativa social que els reparteix a les persones en situació de vulnerabilitat.

Així, la Fundació Família Torres també col·labora anualment amb l’Associació Ressò – Rebost Solidari de Vilafranca de Penedès, entitat beneficiària de Banc d’Aliments.

Amb aquest tipus d’accions, a més a més de col·laborar amb la societat més necessitada, estem contribuint amb la reducció d’emissions de CO2 pel que fa en quan a la producció d’aliments, en la seva transformació, en el seu transport i comercialització perquè s’utilitzen recursos i energia, el que representa un impacte ambiental que es mesura en tones de CO2 equivalents. Si els aliments es malbaraten, és energia desaprofitada. Per tant, recuperar-los per a l’alimentació de les persones fa que aquesta energia no es desaprofiti, el que representa un estalvi d’impacte ambiental i una mesura per lluitar contra el canvi climàtic.