Permet acollir nens, nenes i joves i les seves famílies que estan vivint un procés de tractament i recuperació de malalties greus durant una setmana al parc temàtic.

PortAventura Dreams sorgeix com una iniciativa de la Fundació PortAventura amb la intenció de donar un respir a totes aquestes famílies amb fills que han passat un llarg període de temps a hospitals.

Ofereix recursos de vida independents a les persones amb TEA que comencen a fer la transició cap a la vida adulta.

Grup de famílies de la comarca del Garraf i el Penedès amb fills i filles diagnosticats amb trastorn de l’Espectre Autista (TEA).

Aquest trastorn, conegut també com a TEA, són trastorns del neurodesenvolupament infantil, que condicionen, principalment, les competències habituals de l’ésser humà per relacionar-se, comunicar-se, jugar i compartir interessos comuns amb altres persones.

50 habitatges a Sant Feliu de Codines per a famílies desestructurades amb nens víctimes de maltractaments o orfes.

La Fundació Familia Torres, el 2004, rep una proposta de construcció d’un habitatge d’acollida a Sant Feliu de Codines. El projecte es realitza mitjançant una aportació econòmica a l’organització Aldeas Infantiles-SOS i es materialitza en la construcció d’habitatges per a 50 nens de famílies desestructurades, víctimes de maltractaments o orfes.

La majoria de les instal·lacions són del 1972, el 2010 es va realitzar una reforma, però hi ha espais que necessiten millores.
L’any 2023 es col·labora amb l’entitat donant suport econòmic per comprar una caldera per millorar la potència i l’eficiència i petites reformes a la cuina.

Aquest projecte neix per millorar la situació acadèmica i relacional de menors que viuen en 24 Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAEs) de Catalunya amb la finalitat de garantir un nivell escolar adequat per al seu desenvolupament i futura integració social, adquirint els coneixements necessaris, hàbits de estudi i habilitats socials.

Així doncs, s’incrementarà el seu rendiment escolar, a el mateix temps que la seva autoestima, transmissió de valors i evitar el seu aïllament relacional, gràcies a la intervenció personalitzada d’un equip de 173 persones voluntàries, que enfoquessin la seva tasca en funció de les capacitats, característiques i necessitats de cada menor.

Aquest projecte complementa la tasca que es porta a terme en els centres amb els quals es col·labora. La Fundació treballa per oferir als menors un futur millor, acompanyant-los i donant-los suport en la seva formació i buscant recursos necessaris per a la seva integració social. Els elements que defineixen la intervenció es centren en:

• Classes de reforç personalitzades
      • Activitats extraescolars entre setmana amb tallers i jocs en grup, i d’oci

durant els caps de setmana, amb sortides esportives, culturals i d’oci.
Gràcies a la col·laboració amb la Fundació Família Torres s’ha aconseguit millorar les notes acadèmiques de el 80% dels menors i adolescents que han participat de les activitats de reforç escolar.

El 80% dels nens, nenes i adolescents atesos, han vist incrementades les seves competències socials.
A més, les conductes d’agressivitat i ansietat que s’havien observat han millorat en un 85% dels nens i adolescents atesos.

Els nens de l’CRAE Toni Anglès, situat al barri de Sant Julià de Vilafranca, es fan càrrec d’un hort en un projecte pilot d’agricultura i treball en equip.

L’hort serveix per fomentar els coneixements de la natura i el cicle de la vida i l’adquisició de tècniques agrícoles.

El CRAE Toni Anglès, gestionat per la cooperativa d’iniciativa social amb seu al Penedès Actua, acaba de començar un nou projecte d’horticultura ecològica. Amb aquesta iniciativa, els nens de centre aprendran a cultivar i sembrar les seves primeres llavors i cuidar les plantes donant resposta a les seves necessitats, per ajudar-les a créixer i finalment poder-collir i alimentar-se’n.

El projecte ha estat possible gràcies al finançament de la Fundació Família Torres i la col·laboració de Ecoxarxa i l’Ajuntament de Vilafranca; i permetrà que els nens i nenes descobreixin el món de l’agricultura i la màgia de el desenvolupament de la vida.

Aquest hort ecològic també serà el punt de partida de diverses activitats amb beneficis formatius, però també amb beneficis socials com el contacte amb la natura, l’adquisició d’hàbits saludables, la creació de vincles amb l’entorn i l’aprenentatge de la valor dels recursos com l’aigua.

Així, l’Hort Ecològic vol ser una eina d’aprenentatge transversal, inculcar valors necessaris als més petits i generar oportunitats per a un futur més digne. Projectes com aquest demostren que el treball conjunt de diversos agents com l’administració, entitats socials i empreses possibilita la creació d’iniciatives positives per a tothom. La Fundació Família Torres destina anualment més de 100.000 euros a projectes socials, amb l’objectiu de donar suport a aquelles organitzacions sense ànim de lucre que treballen per fer front a les mancances de la nostra societat, posant l’accent en l’ajuda a la infància i les dones, així com a el col·lectiu de joves immigrants.

El projecte Botiga Bobath de la Fundació Bobath de Madrid, va néixer el 2014 amb l’objectiu de desenvolupar al màxim les habilitats sensoriomotores, cognitives i socials dels usuaris del Centre de Dia, des de l’enfocament de la teràpia ocupacional.

La Fundación Bobath és l’entitat assistencial pionera a Espanya en el tractament integral de nens i adults afectats per paràlisi o dany cerebral.

Durant l’any 2020, la Fundació Familia Torres ha finançat el projecte, on més de 40 joves amb paràlisi cerebral participen confeccionant detalls solidaris per a casaments, batejos, comunions, empreses…

Gràcies al nostre suport econòmic, aquests joves podran posar en marxa nous productes i idees que estan desenvolupant, al costat dels seus terapeutes.

PUNT DE REFERENCIA OFEREIX UNA ACOLLIDA TEMPORAL A ADOLESCENTS MIGRANTS EN SITUACIÓ DE VULNERABILITAT.

Punt de Referència ofereix una acollida temporal en una unitat familiar, que té una durada de nou mesos.

S’ofereix al jove conviure en un entorn familiar amb persones culturalment arrelades a Catalunya. Aquest temps d’acollida facilita l’aprenentatge de l’emancipació en la quotidianitat, mostra un model de convivència en una llar, la millora de les competències lingüístiques i la creació d’un vincle estable entre el o la jove i els seus acollidors i acollidores perquè puguin actuar de referents adults més enllà del període d’acollida.

L’aportació ha permès finançar el cost de dos joves i les seves famílies d’acollida, així com els serveis d’una educadora. Cada família rep una aportació econòmica en concepte de manutenció i despeses de la casa i el jove rep un ajut per a desplaçaments i altres necessitats.

Presentation of six scholarships to students at the Roseland Charter School in Santa Monica, California.

Part of this school was destroyed by the wildfires suffered in California in October 2017, which caused thousands of evacuations.

Now, with the help of the Torres Family Foundation, an annex to the public school has been rebuilt and six students have been helped to finish their studies and graduate, with options to go on to University.

L’organització Actua Vilafranca realitza projecte d’intervenció socioeducativa amb infants i joves MENAS (menors no acompanyats) sense referents familiars.

Projecte d’intervenció socioeducativa amb infants i joves no acompanyats sense referents familiars.

L’aportació ha permès destinar més recursos a la feina qualitativa del projecte augmentant el nombre de professionals per garantir l’atenció dels menors als seus dos centres: Avinyonet i Vilanova.

Aquest any 2019, com a novetat, hem iniciat una col·laboració dirigida als educadors del centre a través del finançament de classes de mindfulness.

Es va col·laborar amb Shanghai Baby Home, centre de suport a l’atenció mèdica per als nens procedents d’orfenats a la Xina.

Durant el 2017 es va col·laborar amb Shanghai Baby Home, centre de suport a l’atenció mèdica per als nens procedents d’orfenats a la Xina. Aquells que requereixen tractament mèdic especial són enviats des de diferents indrets de la Xina a Xangai per rebre el millor tractament possible. SBH aconsegueix fons per operar i brinda una segona llar que satisfà les necessitats físiques, emocionals i de desenvolupament dels nens durant la seva estada a l’hospital.

Amb l’aportació de la Fundació Família Torres es van realitzar operacions a 3 infants.